Saturday, May 29, 2010

SOS Kids barnfestival!

Jag & Andy är så lyckliga, så glada, så exalterade! Vi hade en såå bra barnfestival i Tanzania! Den första barnfestivalen som Mission SOS arrangerade! Andy & jag känner oss så priviligerade som fick vara med och leda hela detta arbetet! Och vi hade utan tvekan världens bästa barnteam med oss! Alltså ni skulle sett dom! Dom dansade, predikade (ja, du läste rätt! Dom predikade varsin gång under resan! Alicia som var teamledaren predikade 2 gånger. Kaxigt va?!) och sjöng för 700 kids som kom till festivalplatsen varje kväll och ett mindre antal under outreach på dagarna- i stekande sol, i ösregn, med dåliga magar, trötta- men dom klagade aldrig! Dom gjorde som jag & Andy sa och följde det utan att blinka! Sista kvällen ösregnade det som mest under Andy's predikan, men dom satt fint på scenen och täckte sig med min regnjacka och Andy's regnjacka och bara log och visade god attityd! Jag & Andy har utan tvekan världens bästa barn i SOS Kids (dom som följde med var bara en liten del av barnkyrkan) och vi är så tacksamma som fick låna dom lite av föräldrarna och få göra barnfestival tillsammans med dom!
Rebecka, Noah, Adam, Alicia, Klara, Josefina & Mikael- Vi älskar er! Ni är våra hjältar!

No comments: